تلفن : 09204084071

محل کار: میدان ولیعصر

از صفحات اجتماعی ما دیدن کنید:

شرایط حضانت فرزند چیست؟

شرایط حضانت فرزند چیست؟

حضانت فرزند

در جامعه امروز ما بسیار پیش می آید زوجی که سال ها با یکدیگر به خوبی و خوشی داشتند زندگی می کردند ناگهان بر اثر یک سری مشکلات زندگی شان در حالی که صاحب یک فرزند شده اند از هم می پاشد و هر دو طرف ماجرا چه زن و چه مرد علاقه دارند که حضانت فرزند را بر عهده بگیرند.

در چنین مواردی که هر دو سوی ماجرا به حضانت فرزند علاقه دارند و حاضر نیستند تا از حق خود چشم پوشی کنند و بر سر این موضوع اختلاف دارند به دادگاه مراجعه می نمایند تا تشخیص بدهد که چه کسی باید سرپرست کودک باشد.

معمولا دادگاه برای این که حضانت فرزند را به زن یا مرد بسپارد از طریق یک سری بازرس اقدام به تحقیقی در مورد آنها می کند تا دریابد که کدام یک از طرفین شرایط نگهداری از کودک را دارند تا به دست او سپرده شود.

برای بر عهده گرفتن حضانت فرزند چه مرد چه زن باید شرایطی را داشته باشند که اگر دادگاه تحقیق کند و آن شرایط را نداشته باشند بچه را به طرف مقابل آنها خواهد سپرد. معمولا حکم دادگاه بر اساس شرایط است که یکی از این شرایط به سن کودک بر می گردد.

برای دادگاه بسیار اهمیت دارد که حضانت فرزند به کسی سپرده شود که بهترین شرایط را برای رشد و تعلیم مناسب کودک بتواند فراهم آورد. معمولا هم کسی که شرایط مناسب را دارد در دادگاه برنده می شود و کودک به او سپرده می شود.

افرادی که با چنین مشکلاتی مثل حضانت فرزند مواجه هستند بهتر است که به یک وکیل خبره مراجعه نمایند. یک وکیل با تجربه با ده ها پرونده این چنینی مواجه شده است و می داند که به چه صورت عمل کند تا دادگاه حضانت را به شما بسپارد.

بسیاری از افرادی که حضانت فرزند خود را از دست می دهند و به طرف مقابلشان سپرده می شود بر اثر عدم آگاهی های لازمی است که باید داشته باشند که همین موجب می شود نتوانند شرایط خود را به صورت کاملا مناسب و قابل قبول به دادگاه اثبات کنند و شکست می خورند.

نکات مهم برای گرفتن حضانت فرزند

اگر به دنبال یک وکیل خوب کارکشته برای مسائل حقوقی خود هستید شماره وکیل پایه یک دادگستری را ازما بخواهید.

نکات مهم برای گرفتن حضانت فرزند:

برای این که دادگاه حضانت را به شما بسپارد نکاتی وجود دارد که اگر نسبت به آنها آگاهی داشته باشید شانس شما برای بر عهده گرفتن سرپرستی اش افزایش پیدا خواهد کرد. در ادامه این نکات را نام برده و مختصر توضیح می دهیم تا با آنها اندکی آشنا شوید.

سن:

یکی از شرایط بسیار مهم برای حضانت فرزند سن می باشد. معمولا کودکی که زیر هفت سال دارد را تا آن سن به هر نحوی به مادر می سپارند تا نیازهایی که از نظر جسمی و روحی دارد توسط او برآورده شود تا سلامتش به خطر نیفتد.

معمولا بعد از این که بچه به آن سن رسید کودک ولایتش بر عهده پدر می باشد و دادگاه اقدام به گرفتن او از دست مادر می کند و به او می سپارد تا ادامه مسیر رشدش را در اختیار او باشد. در ادامه این که بچه پیش مادر بماند یا در اختیار پدر قرار بگیرد را بنا بر شرایط دادگاه تشخیص خواهد داد.

ممکن است که پدر بچه به مشکلات دیگری مثل اعتیاد یا فساد اخلاقی آلوده باشد و دادگاه موافقت نکند حضانت فرزند را در اختیارش قرار دهد. به هر صورت گاهی شرایط دیگر ممکن است پیش بیاید که شرایط سن را تحت تاثیر قرار دهد.

عدم اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی:

اعتیاد به مواد مخدر داشتن مرد یا زن می تواند باعث شود که دادگاه به هیچ عنوان با دادن حضانت فرزند به او موافقت ننماید. برای دادگاه بسیار اهمیت دارد که یک کودک در شرایط بسیار خوبی برای رشد قرار بگیرد.

معمولا افرادی که اعتیاد دارند آنقدر درگیر خود هستند که نمی توانند چنین شرایطی را برای او فراهم آورند. یک فرد معتاد شرایط سالم زیستن را ندارد و نمی تواند به هیچ عنوان یک کودک را به طور سالم رشد بدهد و راهی جامعه فردا کند.

داشتن قدرت مالی:

یکی از مهم ترین مسائلی که برای دادن حضانت فرزند به مرد و زن اهمیت دارد داشتن قدرت مالی می باشد. معمولا مردان یا زنانی که چنین امکانی را نداشته باشند شانس خود را برای بر عهده گرفتن سرپرستی فرزند از دست می دهند.

برای دادگاه مهم است که زن یا مرد بتواند از پس مخارج زندگی خود و فرزندش بربیاید و شرایطی را فراهم آورد که موجب رشد هر چه بیشتر او شود. اگر مرد یا زنی توانایی چنین کاری را نداشته باشد محال است دادگاه کودک را تحت سرپرستی او قرار دهد.

 

شایستگی اخلاقی:

یکی از مسائلی که برای دادن حضانت فرزند بسیار برای دادگاه اهمیت دارد مسائل اخلاقی مربوط به زن یا مرد می باشد. اگر دادگاه تحقیق کند و بفهمد که فلان مرد یا زن دارای مفسده اخلاقی می باشد و اصلا به انجام این کار شهره است کودک را به او نمی سپارد.

برای دادگاه مهم است که کودک در محیطی رشد نماید که مسائل اخلاقی سرلوحه سرپرستش باشد تا بتواند فردی شایسته و مفید را تحویل اجتماع دهد. در واقع یک فرد شایسته است که می تواند باعث رشد و ارتقای اخلاقی جامعه شود.

اسلام:

در یک کشور مسلمان زندگی می کنیم و برای دادگاه بسیار اهمیت دارد حضانت فرزند را به مرد یا زنی بسپارد که کافر نشده باشد. در واقع اگر مرد یا زنی کافر باشد دادگاه به هیچ عنوان سرپرستی کودک را به او نخواهد سپرد. یک زن یا مرد نامسلمان نخواهد توانست از پس تربیت یک کودک به خوبی بربیاید و او را به مسیر درست اخلاقی و اجتماعی هدایت نماید.

عدم ابتلا به بیماری واگیردار:

یکی از مسائل مهم برای بر عهده گرفتن حضانت فرزند عدم ابتلا به بیماری های واگیری می باشد که ممکن است جان او را در معرض خطر قرار دهد. در واقع یک شخص مریض نخواهد توانست سلامت کودکش را تضمین نماید و از جایی که این مسائل برای دادگاه اهمیت دارد کودک را به او نمی سپارد.

مطالعه بیشتر: شرایط سلب حضانت فرزند چیست؟

نکات مهم برای شرایط حضانت فرزند

توانایی رسیدگی به کودک:

اگر فردی دارای نقص عضو یا معلولیت باشد توانایی رسیدگی به خود را نداشته باشد بنا بر این نخواهد توانست به کودک هم رسیدگی کند. در چنین مواردی دادگاه اجازه نخواهد داد که حضانت فرزند به او سپرده شود. برای دادگاه اهمیت دارد که پدر یا مادر بتواند به خوبی هر چه تمام تر به کودکش رسیدگی نماید.

سلامت عقلی:

مهم ترین نکته ای که دادگاه برای دادن حضانت فرزند در نظر می گیرد سلامت عقل است. ممکن است فردی از نظر ظاهری سالم باشد ولی گاهی اوقات دچار جنون آنی شود که همین ممکن است باعث به خطر افتادن جان کودک شود. دادگاه معمولا برای این که سلامت افراد ثابت شود آنها را به مشاور معرفی می کند و سپس نسبت به تصمیم گیری در چنین مواردی اقدام می نماید.

 توصیه می کنم حتما به مقاله ی نحوه گرفتن حضانت فرزند توسط پدر و مادر سر بزنید.

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید استخدام کردن یک وکیل با تجربه باعث می شود که به خوبی بتوانید شرایط خود را برای دادگاه نشان دهید و حضانت فرزندتان را به دست بیاورید. برای دادگاه بسیار مهم است که شرایط مورد نظرش را داشته باشید وگرنه دلیلی ندارد که او را به شما نسپارد.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت خدمات الکترونیکی حقوقی با سال ها تجربه در زمینه مسائل خانواده این آمادگی را دارد تا با ارائه خدماتش به شما کمک کند تا حضانت فرزند خود را به دست بیاورید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت آخرین اخبار لگاپین با ما در ارتباط باشید.