تلفن : 09204084071

محل کار: میدان ولیعصر

از صفحات اجتماعی ما دیدن کنید:

نحوه طلاق گرفتن زن بدون دلیل به چه شکل است؟

طلاق گرفتن زن بدون دلیل

طلاق گرفتن زن بدون دلیل

یک موردی هست که شاید ذهن بسیاری از خانمها را مشغول کرده باشد که آیا طلاق گرفتن زن بدون دلیل در دادگاه های نظام اسلامی امری ممکن است و یا این که حتما باید دلیل و ادله ای روشن برای جدا شدن از شوهر ارائه کرد.

در بیشتر جدایی هایی که اتفاق می افتد طلاق گرفتن زن بدون دلیل نیست یعنی این که دلیل یا سندی را به محضر دادگاه نشان می دهد و بر اساس آن دلیل یا گواه است که دادگاه او را برای جدا شدن از شوهرش محق فرض می کند.

طبق قوانین اسلامی حق طلاق در اختیار مرد است و زن برای این که بتواند طلاق بگیرد معمولا باید ادله ای روشن ارائه نماید که شوهرش نسبت به تعهداتی که در قبال زندگی داده است متعهد نیست تا بتواند اقدامات لازم را از طریق دادگاه انجام دهد.

ولی راه هایی وجود دارد که اگر مرد نسبت به آنها توجه لازم را ننموده باشد طلاق گرفتن زن بدون دلیل می تواند بسیار آسان با کمک یک وکیل پایه یک و مجرب با کمترین دردسر ممکن رقم بخورد تا زن بتواند تصمیم گیرنده نهایی زندگی خود باشد.

معمولا مسائل مالی که بین زوجین در جریان است یکی از این شرایط می باشد که اگر مرد تعهداتش را به جا نیاورد در صورت اثبات شدن آن به دادگاه طلاق گرفتن زن بدون دلیل می تواند به آسانی هر چه تمام تر اتفاق بیفتد.

و دیگر مسئله ای که می تواند طلاق گرفتن زن بدون دلیل را آسان نماید به شرط و شروطی برمی گردد که زن در زمان عقد داخل قباله ازدواج گنجانده و مرد تعهداتی را به او داده است، در صورت تخطی مرد زن می تواند به استناد به همین تعهدات و اثبات عدم اجرایش راحت طلاق بگیرد.

دیگر نکته ای که می تواند طلاق گرفتن زن بدون دلیل را به آسانی رقم بزند به موضوعات مربوط به سلامت است که اگر مرد از آن برخوردار نباشد دیگر دلیل دیگری لازم نیست تا دادگاه حق را به زن بدهد و طلاق را صادر نماید، در ادامه به مسائلی از این دست خواهیم پرداخت تا شما خواننده گرامی آشنا شوید.

بسیاری از زن هایی که برای جدایی به دادگاه ها مراجعه می کنند به دنبال این هستند که با کمترین دردسر بتوانند از شوهر خود جدا شوند. البته این امر ممکن است ولی برای این که چنین چیزی محقق شود باید شرایطی به وجود بیاید تا دادگاه نیاز به شنیدن دلایل مرد پیدا نکند و طلاق گرفتن زن بدون دلیل را ممکن سازد.

جنون آنی مرد:

یکی از مواردی که طلاق گرفتن زن بدون دلیل و با حکم دادگاه در سریع ترین زمان ممکن می تواند رقم بخورد به بحث سلامت روانی مرد بر می گردد. اگر مرد بر اثر سانحه یا اتفاقی دچار جنون شود و دیگر قوه تشخیص بالایی نداشته باشد و سلامت جانی زن را به خطر بیندازد دادگاه برای حفظ زن به راحتی حکم طلاق صادر می کند.

طلاق گرفتن زن بدون دلیل

شما می‌توانید برای کسب بهترین نتیجه از یک مشاوره حقوقی کمک بگیرید، برای پیداکردن شماره مشاور حقوقی کارکشته اینجا کلیک کنید.

نپرداختن نفقه:

بیشتر زن ها در جامعه ما خانه دار هستند و اموراتشان از طریق نفقه ای که از شوهر خود میگیرند می گذرد. اگر مردی به مدت شش ماه به زنش نفقه نپردازد و زن این موضوع را در دادگاه اثبات نماید طلاق گرفتن زن بدون دلیل دیگری به راحتی هرچه تمام تر رقم می خورد و به هدفش که جدا شدن است می رسد.

دادن حق طلاق بدون دلیل در قباله ازدواج:

یکی از مواردی که می تواند طلاق گرفتن زن بدون دلیل را به آسانی هرچه تمام تر رقم بزند به داشتن این حق بر می گردد که در قباله ازدواج زمان خطبه عقد آورده شده باشد. اگر چنین حقی را زن از مرد گرفته باشد دیگر لازم نیست به دنبال هیچ دلیل دیگری بگردد و به راحتی می تواند جدا شود.

گذاشتن شروطی در قباله که اجازه طلاق بدهد:

گاهی اوقات خانمها برای این که از آسایش و امنیت خود در زمان زندگی با یک مرد اطمینان حاصل نمایند شرط و شروطی را در قباله ازدواج خود اضافه می نمایند که همین ها باعث می شود اگر در آینده مرد این تعهدات را زیر پا گذاشت طلاق گرفتن زن بدون دلیل به آسانی هرچه تمام تر ممکن شود و نیاز به اثبات چیز دیگری به دادگاه نداشته باشند.

طلاق زن

 

مطالعه بیشتر: سریع ترین نوع طلاق در ایران کدام است؟

حکم حبس ابد به خاطر مسائلی برای مرد:

زندگی بالا و پایین زیاد دارد و گاهی پیش می آید با آدمی زندگی را شروع می کنید که بعدا تغییر ماهیت اخلاقی می دهد و بر اثر یک خلاف یا جنایت به حبس ابد محکوم می شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد قانون این حق را قائل است که طلاق گرفتن زن بدون دلیل دیگری اتفاق بیفتد و برای جدایی دردسر نکشد.

مرد معتاد باشد نیاز به دلیل دیگر نیست:

بسیار پیش آمده فردی که سالم بوده در طول دوران زندگی به علت همنشینی با رفقای بد یا مشکلات دیگر به دام اعتیاد افتاده است. اگر چنین اتفاقی برای مردی بیفتد طلاق گرفتن زن بدون دلیل دیگر را بسیار آسان می کند و دادگاه بسیار آسان تر حکم به جدایی می دهد تا زن بتواند از آن موقعیت آزاد شود.

ترک زندگی بدون دلیل مرد به مدت طولانی:

در مواردی پیش می آید که یک مرد به طور ناگهانی به مدت طولانی زندگی خود را ترک می نماید و با زن زندگی نمی کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد طلاق گرفتن زن بدون دلیل دیگری به آسانی ممکن می شود. زیرا برای دادگاه بسیار اهمیت دارد در این جامعه که گرگ ها بسیار هستند مرد زن را زیر چتر حمایتی خود حفظ نماید و اگر چنین امکانی را فراهم نمی تواند بیاورد چه بهتر که زن بتواند به دنبال زندگی دیگری برود و راهش را جدا کند.

مفقود الاثر بودن مرد و مشخص نشدن زنده بودن یا نبودن:

گاهی پیش می آید که بر اثر اتفاقاتی مثل جنگ یا سقوط هواپیما شوهر یک زن ناپدید شود و نه جسدش یافت گردد و نه هیچ خبری از او برسد تا زن از سرنوشتش بی خبر بماند. اگر چنین شرایطی پیش بیاید طلاق گرفتن زن بدون دلیل دیگری بعد از گذر کردن یک مدت زمان خاص ممکن می شود و دادگاه می تواند حکم به جدایی آنها بدهد بدون این که مرد حضور داشته باشد.

عقیم بودن مرد:

گاهی اوقات در زمان عقد زن یکی از شروطی که برای مرد قرار می دهد این می باشد که از همه نظر سالم باشد و بتواند در آینده برای به وجود آوردن یک بچه با او همکاری کند. اگر در طول زمان زندگی مشخص شود که مرد از چنین سلامتی برخوردار نیست طلاق گرفتن زن بدون دلیل دیگری به خاطر شرطی که قبلا تعیین کرده بود می تواند ممکن شود و دادگاه برای جدا شدن او به راحتی حکم می دهد.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید طلاق گرفتن زن بدون دلیل امری دشوار ولی در شرایطی خاص ممکن است. در واقع به وجود آمدن آن شرایط باعث می شود که دیگر دادگاه به دنبال دلایل دیگر یا شنیدن حرف مرد نباشد و به راحتی حکم طلاق را جاری سازد تا زن به هدفش برسد.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت خدمات الکترونیکی حقوقی با سال ها تجربه در زمینه مسائل خانواده می تواند طلاق گرفتن زن بدون دلیل را به آسانی با کمک وکلای درجه یک ممکن سازد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

من محمدحسین فهیمیان هستم،

رسالت و هدف اولیۀ من از تاسیس استارتاپ Legapin، آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ حقوقی در جامعه و اقتصاد ایرانی و در وهلۀ بعدی ارائه خدمات حقوقی به شکل نوین و در دسترس و کاربر محور می‌باشد.

مقالات اخیر ما

برای دریافت آخرین اخبار لگاپین با ما در ارتباط باشید.