تلفن : 09204084071

محل کار: میدان ولیعصر

از صفحات اجتماعی ما دیدن کنید:

انواع دعاوی مالی موجر و مستاجر را بشناسید!

انواع دعاوی مالی موجر و مستاجر را بشناسید!

انواع دعاوی مالی موجر و مستاجر

دعاوی مالی موجر و مستاجر یکی از شایع ترین دعواهای مالی است که هر روزه در دادگاه های کشور مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. این دعوا در اکثر موارد بر اثر این به وجود می آید که یک طرف ماجرا به تعهداتی که داده است عمل نمی کند.

عمل نکردن به تعهدات معمولا موجب می شود تا دعاوی مالی موجر و مستاجر وارد فاز تازه ای بشود. در بعضی از موارد بعد از یک درگیری حسابی کار به شکایت کردن از یک دیگر می رسد تا نسبت به حقوق از دست رفته خود اقدامات لازم را صورت داده باشند.

در بعضی از موارد دعاوی مالی موجر و مستاجر با کدخدامنشی یکی از همسایه ها یا افرادی که در جریان مشکل به وجود آمده هستند حل می شود ولی در اکثر موارد از آن جایی که افراد قصد دارند تا ضرب شصتی به طرف مقابل نشان دهند کار به دادگاه موکول می شود.

معمولا زمانی که کار دعاوی مالی موجر و مستاجر به دادگاه برسد کسی می تواند برنده ماجرا باشد و طرف مقابل را محکوم نماید که مدارک مستدل تری در اختیار داشته باشد. دادگاه فقط به مدرک استناد می کند و کاری به قول و قرارهای زبانی که افراد با یک دیگر گذاشته اند ندارد.

ممکن است که واقعا در حقیقت به صورت زبانی قول و قراری بین موجر و مستاجر بوده باشد و از نظر اخلاقی ملزم باشند که آن را انجام دهند ولی معمولا بعد از این که یکی از دو سوی ماجرا به تعهدات زبانی عمل نکرد کار به جاهایی مثل دادگاه می رسد.

برای این که در دادگاه بتوان دقیق عمل کرد بهتر است افراد به یک مشاور یا وکیل که در امور مربوط به دعاوی مالی موجر و مستاجر تخصص دارد مراجعه کنند. این مشاوران یا وکلا تمامی جوانب کار را به خوبی می دانند و میزان برنده شدن پرونده را افزایش می دهند.

این مشاوران یا وکلا با ده ها یا شاید صدها پرونده که مربوط به دعاوی مالی موجر و مستاجر بوده است برخورد داشته اند و به صورت تجربی به دست آورده اند که در هر یک از موقعیت های پیش آمده باید به چه صورت عمل یا رفتار کنند تا به نفع موکلشان تمام شود.

هیچ چیز برای یک وکیل یا مشاور مهم تر از این نیست که بتواند با تجربه اندوخته خود به افرادی که به او مراجعه می نمایند به نحو کاملا مناسب کمک نماید. در اکثر پرونده هایی که پای وکیل یا مشاور خبره در میان است پرونده به نحو مطلوب در دادگاه به پایان می رسد.

ضمنا باید این نکته را قبول کرد که ماهیت بسیاری از انسان ها فراموشکار و یا عهد شکن است. به همین دلیل است که در بسیاری از موارد دعاوی مالی موجر و مستاجر کدخدامنشانه حل نمی شود و کار به راهروهای پر پیچ و خم قانون می رسد.

انواع دعاوی مالی موجر و مستاجر

اگر به دنبال یک وکیل خوب کارکشته برای مسائل حقوقی خود هستید وکیل پایه یک دادگستری را ازما بخواهید.

انواع دعاوی مالی موجر و مستاجر:

معمولا دعواهایی که بین صاحب خانه و مستاجر پیش می آید انواع و اقسام گوناگون دارد که اگر قرار باشد به تمام آنها در این مقاله اشاره کنیم فرصتش پیش نخواهد آمد. برای این که بتوانیم حق مطلب را به خوبی ادا کنیم سعی می شود به مهم ترین ها اشاره و توضیح مختصری داده شود.

ندادن پول اجاره توسط مستاجر:

یکی از موارد مهمی که موجب دعاوی مالی موجر و مستاجر می شود به مبلغ اجاره بر می گردد. یکی از مواردی که بعد از امضای قرارداد در بنگاه های ملکی به آن اشاره می شود میزان اجاره و زمان پرداخت آن می باشد.

اگر مستاجر در میزان و زمان پرداخت اجاره دست ببرد قطعا موجب عدم رضایت صاحب خانه خواهد شد. معمولا اگر دو طرف منطقی باشند و به دنبال حل مشکل باشند با یک گپ و گفت مسالمت آمیز مشکل حل خواهد شد.

ولی اگر دعوا بالا بگیرد و هیچ کدام از دو طرف کوتاه نیایند کار به مراجع قانونی خواهد رسید و آن زمان حق با کسی خواهد بود که بتواند مدرک مستدل تر و روشن تری ارائه دهد و دادگاه را قانع نماید که طرف مقابل از قراردادی که بسته شده است تخطی نموده است.

دعوی بر روی زمان تخلیه:

بسیاری از دعاوی مالی موجر و مستاجر بر روی زمان تخلیه ملک است. بعضی از صاحب خانه ها دوست دارند که به محض بلند شدن مستاجر سریع جایش را با یک مستاجر دیگر پر نمایند زیرا زندگی شان به مبلغ اجاره تا حدودی وابستگی دارد و نمی توانند یک ماه یا چند ماه از آن چشم پوشی کنند.

معمولا صاحب خانه هایی که این حساسیت را دارند بر روی زمان تخلیه شدن واحد ملکی خود سخت گیری می کنند. در بعضی از موارد انتظار دارند مستاجر زودتر خالی کند ولی تاخیر نداشته باشد که همین خود موجب اختلاف می شود و کار به مراجع قانونی کشیده می شود.

دعوی بر روی میزان خسارت ایجاد شده:

بعضی از دعاوی مالی موجر و مستاجر زمانی پیش می آید که مستاجر تخلیه می نماید و برای گرفتن مبلغ بیعانه خود مراجعه می نماید. صاحب خانه با مشاهده و معاینه ملک متذکر می شود که فلان جا خسارت دیده است و درخواست جبران می نماید. در این موارد اگر دو طرف نتوانند کنار بیایند کار به مراجع قانونی کشیده می شود تا بین آنها داوری نمایند.

اختلاف بر سر رقم اجاره سال جدید:

در سالیان اخیر مملکت ما تورم افسار گسیخته ای را تجربه می نماید که همین خود در مواردی باعث دعاوی مالی موجر و مستاجر می شود. به طور پیش فرض در سال های با تورم معمولی معمولا هر سال باید بیست درصد مبلغ اجاره افزایش یابد تا تمدید گردد ولی به علت همین تورم صاحب خانه ها انتظار بیش از این دارند که همین خود باعث اختلاف و مراجعه به قانون می شود.

عدم تخلیه کردن مستاجر:

یکی از مهم ترین دعاوی مالی موجر و مستاجر به زمان تخلیه ملک بر می گردد که مستاجر بنا بر دلایلی حاضر نمی شود تا تخلیه نماید. بسیاری از مستاجران توان مالی پایینی دارند و تا رقم بیعانه را دریافت نکنند نخواهند توانست جای جدید اجاره نمایند که همین خود زمینه ساز مشکل بین آنها و صاحب خانه می شود و نیاز پیدا می کند تا قانون مشکل را حل نماید.

تخلیه زودتر از موعد مستاجر توسط صاحب خانه:

بعضی از صاحب خانه ها بعد از مدتی که ملک را اجاره دادند پشیمان می شوند و سعی می کنند مستاجر را بلند نمایند که همین خود زمینه را برای دعاوی مالی موجر و مستاجر فراهم می آورد. در واقع مستاجر هزینه کرده و اگر قرار باشد بلند شود باید یک هزینه دیگر برای حمل و نقل و پیدا کردن جای جدید بدهد که خود مشکل بزرگی به حساب می آید.

تکمیل نبودن بخشی از امکانات واحد اجاره ای:

در بسیاری از موارد صاحب خانه قول می دهد که فلان امکانات را فراهم می کند ولی به تعهدات خود عمل نمی نماید که همین خود باعث دعاوی مالی موجر و مستاجر می شود. در چنین مواردی با این که حق با مستاجر است ولی پیش می آید کار به مراجع قانونی کشیده می شود چون صاحب خانه به تعهداتی که داده است عمل نمی نماید.

دعاوی مالی موجر و مستاجر

مطالعه بیشتر: دعوی مطالبه اجاره بها

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید دعاوی مالی موجر و مستاجر معمولا از آن جایی نشات می گیرد که یکی از دو طرف ماجرا به تعهداتی که داده به خوبی عمل نکرده است و همین باعث به وجود آمدن اختلافات شدید بین دو طرف شد. از آن جایی که نتوانستند کنار بیایند کار به مراجع قانونی ذی صلاح کشیده شد.

در آخر لازم به ذکر است که شرکت خدمات الکترونیکی حقوقی با سال ها تجربه در زمینه پرونده های مربوط به دعاوی مالی موجر و مستاجر این آمادگی را دارد تا خدمات خود را به شما شهروندان تهرانی ارائه نماید. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دریافت آخرین اخبار لگاپین با ما در ارتباط باشید.